lördag 20 november 2010

Nu är hon hemma mulis pulis

Nu har vi hämtat hem henne och hon var mycket nöjd över att se oss och komma hem. Hon hade varit så snäll. Låtit väldigt mycket men inte försökt bita någon. Det är min Mulis det. En manlig skötare sa att hon var så mysig. Och det värmde i mitt hjärta.

Hon gjorde igår kväll sina behov på sjukhuset men har inte börjat äta. Men jag tror att det kommer att lösa sig. Tror i alla fall att hon har varit på lådan och kissat idag, Det gör mig nöjd :)) Hon luktade fruktansvärt illa så ett litet bad om baken har hon fått. Lite elakt men hon luktade så illa att det var tvunget. Annars har jag då stödmatat och grejat med tjejen. Hon uppskattar inte det hela och har kastat runt med huvudet så jag har fått mat i ögat, på kläderna och lite mat här och där i köket. Hon protesterar så pass bra så jag tycker nog att hon kunde masa sig till matskålen själv :)

Men jag tror faktiskt att hon är väldigt trött efter två nätter borta i bur. Jag har svårt att tro att hon skulle ha sovit så himla bra. Så hon har mest sovit som en kringla vid elementet. Iris tycker att hon är jätteläskig. Tänk att katter är så kinkiga när kompisen har varit borta en stund. Har sagt åt dem att de får fan ta och skärpa till sig

Kan bara berätta att räkningen blev lite över 7000 kr så jag är nöjd att jag har en försäkring. Det är inte billigt att ha dem på djursjukhus på jourtid.

1 kommentar:

Nina sa...

Vad skönt att den lilla är hemma.