torsdag 11 november 2010

Ett besök till veterinären

Precis som förra vintern tycker jag att Ankan är snorig. Det visade ingenting den gången. Men jag tycker att det är konstigt. Igår hostade hon även till under sista promenaden och i morse när hon låg i korgen. Så i dag blir det veterinären på em. Sa även till om att hon blir orolig när hon kommer dit och det är ju inte säkert att man hör nått som hon låter så förfärligt. Så vi får se om vi får ge henne nått lugnande för jag vill verkligen att de ska kunna höra ordentligt på lungor och hjärta.

Sedan funderar jag om jag ska be dem ta ett blodprov när vi ändå är där för att kolla upp om hon är inkontinent. Hon har igår och i dag läkt när hon kom in från promenaderna. Kan ju vara att det är kallt och hon spänner sig och inte riktigt kissar klart. Men det är inte kul för henne och inte för mig. Hon läker ibland och det kan ju vara bra om man kan hjälpa henne med hennes lilla problem :)

Så nu håller vi tummarna att Anka är frisk som en nötkärna. Hon är annars väldigt piggelin min fina vän.

Så har någon en valium till mig och Anka? Vi lär behöva den båda två

Inga kommentarer: