söndag 8 augusti 2010

Vill ha

Niina och Kenth Svartberg skriver väldigt bra böcker om lydnad. Om jag nu ska satsa på en ny karriär inom sporten så kanske jag ska ta och läsa de här böckerna. Det var ju ett tag sedan jag höll på med lydnad en så där 10 år sedan aktivt. Mycket har hänt och man behöver fräsha upp minnet lite. Kanske även försöka sig på ett nytt sätt att träna. Alltid lär man sig nått nytt.

Jag som är så himla positiv över mina egna hundar och mig själv skulle nog behöva läsa den där boken för oss människor i första hand. Tävlingspsykologiboken. Kan nog även vara nyttigt för min utbildning ;) Ska i alla fall beställa träningsguiden när jag beställer skolböcker från adlibris. Cajsa har en sådan och den verkar jättebra. Man ser hur långt man kommer i träningen och vad hunden kan. Man prickar för och det kan ju vara bra för sådana som jag som är lite ostrukturerade när det gäller träning.

Inga kommentarer: