lördag 7 augusti 2010

Tränat idag på Borlänge BK

Eller jag försökte träna alla hundarna. Maya hade flugfobi och bryr sig bara om att lyssna och ha koll på dem. Vet inte vad jag ska göra åt hunden som hon blir stressad när vi ska vara ute. Det är ju synd om henne men jag blir samtidigt irriterad. Hon var i alla fall duktig och vi fick ett bra avslut med viftande svans och mattes glada peppningar. Inga finjusteringar där för då hade det gått åt pipan. Bara en glad svans och matte blev nöjd. Lös som en vild kamel var hon också :))

Anka fick bara gå lite slalom mellan benen och snusa på omgivningen. Hon var nöjd med det hon. Astrid var dagens överaskning. Hon var lös och sprang nöjd runt med sin tross och gick lite på gång fot mellan varven. Hon fattar vad klicken betyder för hon blir mer uppmärksam när man klickar. Så jag har nu stora förhoppningar för lillkamelen. Hon var verkligen jätteduktig och höll sig med matte fast det kom folk som hon gruffade lite på.

Gillade annars brukshundklubben. Stora ytor och många planer. Dock lite sliten och det var synd att inte en prick mer än jag tränade. Alla som kom försvann upp i skogen för att gå tror jag och leta svamp.

Så nu ska jag gå och lägga mig med gott samvete inför min jobbarnatt.

1 kommentar:

Tassintryck sa...

Skönt med gott samvete. Visst är det härligt när man hinner med var och en :-). Hoppas jobbarnatten var bra och att inte flugorna var på Maya för mkt.
kram från mig
/maria