måndag 16 augusti 2010

Jävla hundjävlar

Ja inte mina utan lösa hundar som springer ut från gårdar och går till anfall. De kanske inte är jätteförbannade men de går ändå till anfall. Det är varken kul för mig eller mina hundar att behöva vara med om det här. Idag kom det ut en amstaffblandning från en gård och såg så där härligt oglad ut. Inget hände men Anka ramlade i förvirringen. Stackars Anka :( Igår kom det ut en golden och såg oglad ut och visade tänderna. Men det värsta av allt är att ägarna inte ens ber om ursäkt eller frågar hur det gick. De klappar lite på sin hund och tar den med sig in. Jag är så jävla ledsen just nu att man ska behöva vara med om det här två dagar i rad. Jag kan inte heller ställa mig och skrika till folk för de verkar ju ha noll koll och bryr sig inte. Varför kan man inte binda fast sin hund på gården om man inte orkar sätta upp ett staket runt gården.

Sen är jag jävligt trött på hundägare som stannar på sidan av gångvägen när det blir hundmöte. Om de kunde hålla koll på sin hund utan att den gör ett utfall så skulle jag inte klaga. Men när de stannar och hunden kryper ihop och precis när man går förbi gör ett anfall det är inte trevligt. Jag kommer i fortsättningen också att stanna om jag märker att någon annan stannar. Nu låter jag verkligen barnslig men varför ska jag utsätta mig för det här. Höjden var väl idag när en tjej var ute och cyklade med sin hund. De stannade och det är väl godkänt som hon cyklade. Hunden satt hon pratade i telefonen och den gjorde ett utfall och försökte springa runt cykeln.

Nej jag är nu trött, sur och mest ledsen. Ska gå och pussa på Anka

Inga kommentarer: