måndag 16 mars 2009

SvVk Enköping

Vilken toppen dag vi hade jag och hundarna. När vi först kom så var det trångt men vi klämde in oss och efter ett tag blev det mindre hundar som borzoierna blev färdiga i våran ring. Jag var så jäkla nervös så jag gjorde Ankas superhandler Jenny nervös. Förlåt det var inte menningen. Allt vid uställningen var jättetrevligt och så kul att träffa alla igen. Alexandra, Jenny, Eva, Emelie och några nya ansikten. Astrid tyckte att det var jättekul idag och stod och skällde vid sidan om och det betyder att hon är laddad. Hon vill göra nått skoj. Så i ringen vevade hon på med sina framben och jag ska erkänna att jag stod och tänkte på nått annat när vi skulle in. Så jag blev överumplad och det var nog mest mitt fel att hon vevade på. hon skötte sig ivarjefall galant och fick en fin kritik. Taika gick hem med segern mellan henne och Astrid. Stort grattis till Eva och Emelie och den fina Taika som blev champion. Astrid slutade som BT-3 efter Campiz som blev BIR och Taika som blev BT 2. Anka sprang till sig en BT 4 placering och blev BIR veteran. När det sedan blev blev BIS final för veteraneran så blev hon placerad som BIS 3 för dagen. Anki panki är en fin fin tjej. Svansen gick hela dagen och hon körde stenhårt med Jenny. För varför ska man stå still mer än 5 sekunder om man har godis att hämta. Hon tycker att det är är jättekul att få ensam uppmärksamhet det märks. Jätte roligt att få göra nått.


Jenny och Anka på väg in i BIS ringen.

Kolla in svansen :)) Den gick sådär hela dagen

Jätteduktiga handlern Jenny Nyström och Anka som BIS 3. Tack Jenny för att ni var så duktig tillsammans.

6 kommentarer:

Anonym sa...

Kul att det gick bra.. snygg hon är Anka då :).. finfina bilder. Härligt att se glad svans!

Anonym sa...

Tack tack tack för att jag får visa henne! Hon är så fruktansvärt underbar att jag nästan vill röva med mig henne till umeå! ;) haha, usch vad jag tycker om den hunden! Jag längtar till lilla sthlm, då ska vi allt visa hur det ska gå till i BIS finalen! ;)
Tack för en super trevlig dag! Massa pussar till Anka från mig!
Kram Jenny

Sofie sa...

Tack tack för gratulationerna. vi är jättenöjda med helgen. :)

Emelie sa...

Grattis Sofie till Ankas BIS3 och Astrids Bt3. Och tack för trevligt sällskap!

Anonym sa...

åååh stort Grattis till Ankas BIS 3!! :D Astrid resultat var ju inte heller fy skam! :)

Anonym sa...

Grattis till superresultat! Vi kanske kommer mötas i veteranringen nån gång i år :)

kram Anna