onsdag 25 mars 2009

Den nya klotången Qiuckfinder


Den nya kloklipparen Quickfinder ska göra att kloklippning ska bli lättare. Den känner av var i klon pulpan sitter och signalerar på tången ifall man kan klippa eller inte. Grönt betyder att det bara är att klippa. Gult att det är osäkert och rött att man inte ska klippa.
Vet faktiskt inte vad jag ska tycka om den. Undra om man måste hålla still tången en liten stund innan man klipper för att den ska känna av pulpan. Eller känner den direkt av var pulpan är. Den måste vara lite krånglig ifall man har en hund som bråkar om man även måste ha koll på det gröna ljuset. Den är säkert super på en hund med för långa klor där de behöver klippas ner eller på en hund med svarta klor. Själv kommer jag att fortsätta att hålla mig till den gamla hederliga klotången

3 kommentarer:

Anonym sa...

Gillar själv inte giljontinmodellen på klotång så det där är verkligen inget för mig.

Men jag måste säga att svarta klor är lättare att klippa en ljusa.

Anonym sa...

har du en länk till denna? och vart mankan köpa den.. jag tycker den verkar intressant :)
Kram
ALex

Anonym sa...

Den finns att köpa på http://www.haromi.se/ Den finns i tre olika storlekar. Om man googlar lite på namnet Quickfinder så får man reda på vad olika människor tycker om produkten.