tisdag 30 september 2008

Jag har blivit galen

Jag tror att jag har blivit drabbad av tävlingsbacillen. Jag vill tävla massor men jag känner att jag måste begränsa mig lite och inte bära iväg allt för långt.

Efter rallytävlingen i söndags och Mayas lycka över att få vara viktig så har jag funderat en hel del. Så idag har jag suttit och kollat in agility och håll i er lydnadstävlingar. Ja lydnadstävlingar jag måste helt klart vara galen hahahaha. Jag och Maysan hade ju en tänkt karriär inom lydnaden som lades ner efter fiaskot i Tammsvik. Då var Maya en ung utforskare. Nu är hon äldre och klokare och framför allt mognare för uppgiften. Så nu känns inte tanken så tokigt längre som jag vet att hon kan. Ja apportmomentet kan vi ju skippa totalt för att nått annat en en köttbulle kommer inte Maya att bära. Hon är ingen bärare för femöre.

Nej jag är verkligen sugen på att testa igen och se om vi kan göra en bättre prestation än för 4 år sedan. Agility ska vi testa det har jag bestämt mig för. Ska bara hitta en tävling som ligger bra i tiden. Vi har ju tävlat ett KM en gång och det gick faktiskt riktigt hyfsat. Så agility är jag inte rädd att skämma ut oss i. Nej vi vår se vad vi ska hitta på till Maya. Anka och Astrid ska få träna rally. Gud vad häftigt det skulle vara ifall Anki panki skulle bli godkänd i nybörjarklass. Jag tror helt klart att hon kan bli det.

Hmm måste tänka vidare på alla ideér.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Du har inte blivit galen :-) Klart du ska prova!! Hade inga pengar på mobilen så jag kunde inte svara förrut på smset (typiskt mig)

Säg inte aldrig på apporten heller. Det tog thira ett år med massor med träningn men vips så tog hon den bara sådär. Nu kan hon apportera allt utan metall iof för det är äckligt ;-)

agility JAaaa då kan vi ju åka runt och tävla lag sedan!!

Anonym sa...

Vet inte om det är den friska höstluften eller var det är för jag känner precis som du, har hur många planer som helst och miljoner idéer som jag vill genomföra. Lycka till med alla planer!