söndag 7 september 2008

Vilken helg :))


Idag gick resan åter till Högbo Bruk och en SKK utställning.

Det var idag sista gången som Astrid skulle tävla i unghundsklassen som hon fyller 2 år den 27 September. Uppvärmningen med Astrid kändes väldigt bra och min nervositet från igår var borta. Jag hade idag ställd in mig på att kämpa för en bra bästa tik placering som jag var rätt säker på att inte få certet. Men döm av min förvåning när domaren placerade Astrid först av alla unghundstikar. Det var verkligen en överaskning och jag tänkte " Vill han verkligen att vi ska ställa oss först, han måste skämta" Men det gjorde han inte. Snuttan Astrid kan skrälla till ibland. Vi blev med cert och placerade oss som tvåa i bästa tikklass. :))

Vi är verkligen jättenöjda över helgen och slutet på unghundskarriären. Inte varje dag man blir placerad som BT-3, vinner unghundsklassen och får en BIS-3 placeringen i bästa unghund alla vinthundsraser. Och sedan som grädde på moset får en BT-2 placering med Cert och R-Cacib på söndagen. Det är ivarefall ingenting som vi brukar göra varje helg. Nu ser vi fram imot öppenklass och det där sista certet.

Astrid är verkligen nöjd över sin leksaksfisk som hon fick för att hon har varit så duktig.

7 kommentarer:

Anonym sa...

Stort grattis till "vårtsvinet", hon är allt för übergo lilla Astrid!

Pussar till den äldre generationen som vandrar med mormor Inga uppe i fjällen.

Kram
Lotta

Anonym sa...

GRATTIS till CERTET!! Härligt :-) Själv njöt Udi och jag av att bara vara hemma och dega ;-)

Anonym sa...

Hon är ett vackert vårtsvin som tur är ;)Inte ofta man träffar på sådana

Annakarin @ Mathias.W sa...

Grattis till certet :)Jag har några bilder på henne som jag kan skicka över när jag har tid.

/Annakarin

Anonym sa...

Stort grattis till lilla astrid, det är klart att man ska avsluta med bravur!

kram Emelie och Goliat

Anonym sa...

GRATTIS!!!!!!!! Kanon härligt för er att ni tog certet igår =) Nu jobbar vi på för sista certet båda två!

Kram från oss

Anonym sa...

GRATTIS Sofie och Astrid! Visst är det häftigt att bli så där överraskad!? "Va? Vi? Är det sant?"
Underbar känsla! Ni är värda placeringar och priser

Vi ses väl snart?
Kram