söndag 28 september 2008

Rallytävling igen för Maysan

I morse gick vi upp tidigt för att åka till Gagnef-Floda BK. Maysan skulle visa fötterna på rallyplanen igen. Vädret var fint men blåsigt och kallt. Vi fick start nr 20 som var sist och det kändes bra. God tid för att värma upp och kolla in de andra. Hundarna och jag gjorde en gemensam uppvärmning med en promis i området. Det tyckte de var spännande. Jag fick även tillåtelse att tävla med täcke och det var tur som det var lite rått ute. Så man kan säga att vi var lite dopade hehe.

Maya var verkligen i gasen idag och var taggad till tusen. Sju stycken köttbullar gjorde susen som uppvärmning och en ur munnen precis innan start. Maysan seglade fram på planen och det var en massa liggövningar idag som läggande under gång, ligg och gå runt hunden, sitt och ligg. Så det var tur att vi fick använda täcke idag.

Vid prisutdelning var jag säker på att det hade gått bättre än för två veckor sedan men jag tyckte att det hade gått så där. Så ropade de upp oss som 5:a på 90 poäng. Oj var det första som kom ut ur min mun. Det var 17 st som kom till start idag så att komma på en 5:e plats är ju inte fy skam. Provade även banan med Astrid och Anka efter prisutdelningen och de verkade inte vara helt borta. Så nu blir det rally för alla tre känner jag. Himla roligt sport. Så avspänt och så trevligt.

Här de alla huliganerna i bilen efter tävlingen

Maya käkar upp sitt kex som varje hund fick. Det var så gott och de andra var så avundsjuka.

Idag regerade småhundarna. Ettan var en terrier som var så cool. Han sprang runt med värsta raggen runt halsen som ett lejon. Cavaliererna som blev två och trea är så himla duktiga. Trean vann när vi tävlade i säter på 98/100. Alla tre blev även rallychampions i Nybörjarklassen inofficiellt som sporten inte är officiell.







4 kommentarer:

Anonym sa...
Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.
Anonym sa...

Åh jag är så avis! Grattis till en 5:e placering! Häftigt! Nu blir jag verkligen taggad att köra igång med valle!

Anonym sa...

Grattis! Nästa gång går det säkert ännu bättre. Rallylydnad verkar skitroligt, blir lite sugen på att prova...

Anonym sa...

STORT grattis till placeringen! Jag har länge tänkt pröva det där med Vilja! Hon är ju en fena på sånt där så jag tror vi hade kicked some royal ass :P Dyrkisen älskar sånt där också så kanske vi ska sätta oss in i det där lite mer och bege oss ut och tävla vi med!