lördag 6 september 2008

SvVk Högbo bruk

Till ett grått högbo bruk utanför Sandviken styrde vi idag kosan. Sju faraohundar var anmälda till svenska vinthundsklubbens utställning.

Jag kände redan i bilen påvägen dit att jag var väldigt nervös. Det är inget gott omen för mig. De andra gångerna jag och Astrid har varit inne i ringen har jag varit lugn men idag pirrade det i magen. Jag ville ha vinthundscertet. Astrid sköte sig galant och fick 1:a med CK. I bästa tikklass fick hon tävla mot Dehra och Dyrka och vad gjorde jag i min nervositet. Jo jag backade in i det lilla bordet som man lyfter upp små hundarna på. Smart Sofie verkligen smart. Dyrka gick segrande ur striden om certet och Astrid placerade sig som BT-3. Men det kändes som att Åke Cronander redan hade bestämt sig hur vi skulle placeras innan vi kom in. Men vi är supernöjda över våran placering.

Så vi grattar Dyrka och Solo som idag fick de eftertraktade vinthundcertet. Våran tur kommer.

Astrid fick tävla mot Solo om bästa unghund och där gick vi segrande ur striden. Nått roligt ska väll även vi ha ut av dagen ;)

I BIS:et för bästa unghund så blev Astrid placerad som BIS-3 och det var verkligen så roligt. Sista gången i unghundsklass i vinthundsklassen och vi blev BIS-3 det var super. Nej det var underbart så underbart.

Fick även en förfrågan att visa en podenco i juniorbis:et. Det var en upplevelse och så olikt att ställa faraohund men roligt. Så stor men så lätt och luftig.

Nu längar vi till imorgon och SKK utställningen-

1 kommentar:

Anonym sa...

Grattis till så fina placeringar! Det måste vara så roligt att få komma till final!? Man kan ju inte få allting alltid. :-) Vi fick inte någon vidare placering men jag är glad ändå!

Hoppas att det går bra för er idag!
Kram