tisdag 11 mars 2008

Värsta Rallystjärnan

Min lilla Maysan var i helgen kursen stjärna ivarjefall i mina ögon. Hon är ju alltid bäst.

Kursen började med att vi hade lite samling och alla fick berätta lite om sig själva. Sedan berättade kursledarna vad rallylydnad handlar om. Det handlar om att förare och hund ska ha förbaskat roligt och det ska synas när man tränar och tävlar. Man får prata med hunden hur mycket man vill och uppmuntra den genom att tex. klappa händerna. Man får inte röra vid hunden.

Vi hade en genomgång av de olika övningarna och sedan fick vi testa dem praktiskt. En del
övningar var lätta och andra lite klurigare. Den gamla ingången i inkallning var med. Där hunden ska runda föraren bakom ryggen och sedan sätta sig fot. Den har jag aldrig gjort och både jag och Maya kliade oss i huvudet.

30 olika skyltar är det i nybörjar klassen men vid tävling så väljer domaren ut 15- 20 skyltar som ska ingå i banan. Rätt mycket som man ska lära sig med andra ord :)

Maya tyckte att det här var fruktansvärt roligt att vara ensam med matte och att göra nått roligt tillsammans. Som Lotta sa hon gillade väll att bli avdammad. Maysan gjorde precis alla övningar med en viftande svans i 300. Hon var helt inställd på att vi skulle jobba och kunde göra precis vad som helst för den där goda köttbullen. På slutet av kursen så började hon även att tigga av de andra deltagarna. Hon är en riktig tiggis min stora tjej och riktigt pinsam :) men det får hon så gärna vara.

Hade ju nästan glömt hur duktig Maysan är så nu har jag bestämt mig. Den 4 Maj ska vi tävla på Gagnef-Flodas BK. Är helt inställd på att det kommer att gå bra. Så nu ska vi bara träna in lite som vi inte kan. Astrid ska också får vara med på ett hörn och visar hon att hon är duktig får hon också hänga på. Men där förväntar jag mig inga underverk men man vet aldrig.

Maysan ska starta en ny karriär :)))))

Inga kommentarer: