onsdag 5 mars 2008

Olycka och glädje

Idag var det både missär och jippirop här hemma.

Dagen började mindre bra med att Astrid Sprang sönder sin klo igen. Samma klo som förra gången men den här gången lossnade det en bit överst på klon. så nu är klon rätt liten utan en del på höger sida och uppe på.

Fick ta semester igen och ringa upp min vetrinär i Avesta. Fick en tid några timmar senare. Monica drog bort biten som satt löst och vi diskuterade ifall det händer igen om vi ska ta bort hela klon då. Så att den kan växa ut frisk och kry hela klon samtidigt. Så nu ska jag ha stenkoll ifall den börjar att dela sig någonstans. Astrid var ivarjefall jätteduktig och sa inte ett pip men lite rädd var hon allt som gömde sig bakom matte. Hon ville inte vara där men uppförde sig så bra. Syns inte så bra på bilden vad som är borta riktig. Men det är ett jack ner i klon uppifrån. Det som ser ut som en liten knöl är det som håller på och växer ut ifrån förra gången. Nu blir det lugna puckar för Astrid igen och promisar med den nya blå gummiskon.

Sedan på eftermiddagen kom lyckan. Skulle besikta min nya bil och var så nervös så jag trodde att jag skulle dö. Varför är man det man ska ju bara besikta bilen. Men jag hatar att göra det för jag brukar aldrig ha turen med mig. Men den här gången hade jag det och den gick igenom med blankt papper. Inte ens en anmärkning på att jag hade sommardäck på. De kanske trodde att det var dubbfria vinterdäck. Lyckan var ivarjefall total nu har jag en bil igen. Nu får jag inreda min lilla bil eller den är ju rätt stor faktiskt :)

Mina små tjejer var också med och besikta bilen och åkte som 2 prinsessor där bak. Inte skällde Astrid inne på besiktingen heller fast de fick ta en liten provtur med besiktingsmannen. En öppnade tom bakdörren för att hälsa på Astrid och hon sa inte ett pip. Tror bestämt att de var mer intresserade av hundarna än bilen.

Här nera är den provisoriska bäddningen i skuffen till guldkamellerna. Ska nog köpa en större bädd och köpa grindar till bakluckan det kommer att bli perfekt.



1 kommentar:

Mirrekex sa...

Ohhh snuttepluttan! Hoppas att klon håller nu då. Stackarn. Vad utsatta våra sockertoppar är just nu. Det gick bra på jobbet idag. Men kom ej in i röntgenrummen..

Hoppas att det går bra på jobbet imorrn bamsekram krama babsen med Kramis