onsdag 12 mars 2008

Fy vilket väder

Idag känns det som att det är en riktigt gnällig dag.

Vädret är för tråkigt. Regnet riktigt hänger i luften och det är kallt och ruggigt. Mina fingrar är alldeles kalla efter promenaden. Har även ont i öronen som jag alltid får jag det är råkallt och blåser ute. Tråkigt att behöva ha mössa när det är plus grader ute :(

Astrid har dragit som en hel gnu under nästan hela promenaden och Maysan har tyckt att det har varit kallt. Så hon har varit en halvmeter kortare än vanligt.

Min nya bil som jag tycker mycket om har bara ett problem. Det finns inget fack där man kan lägga solglasögon, plånbok och telefon. I alla mina andra bilar har det funnits ett fack vid handbromsen men här finns det bara ett fack för en penna. Finns en hylla på instrumentbrädan där det är meningen att man ska kunna lägga saker. Men där åker sakerna rally när man svänger. Ivarjefall brillorna. Nej nu åker åker sakerna på passagerarplatsen men där är det ju också lätt att glatta saker åker rally. Nej det är det enda som jag saknar på bilen. Nej förarvärmen till stolen funkar inte heller det tycker jag är trist trist. Gillar att ha värme i baken.

Som ni ser så är det inga världsliga ting som gör livet lite gnälligt idag. Men tråkigt är det. ;)

1 kommentar:

Mirrekex sa...

Hehe klart man får vara gnällig. Är ju uttrist väder ute idag. Hualigen så trist.. Hoppas att du haft en bra dag på jobbet :0) Du får skaffa en liten väska att ha i förarsäten med alla förnördenheter i.. kramis