måndag 6 april 2015

Heltidsarbetande matte

Efter att ha pluggat i 5 ½ år så försöker jag nu hitta någon slags balans i att vara matte och heltidsarbetande. Måste erkänna att det går så där. Jag får inte riktigt till det som jag vill. Som det ser ut idag så kommer jag hem efter 17 och tar då hundarna på en långpromenad. När vi kommer hem så är det dax för kvällsmat och sedan är matten trött, tröttare än tröttast. Försöker få till ett litet klickerpass innan vi går och lägger oss men jag vill ju hinna med att träna ordentligt också. Tur jag har en sambo som står för nästan 100 % av matlagningen för annars är det ännu tajtare om tiden. 

Tidigare när jag jobbade heltid så började jag kl 06.00 och kom hem till 15:00 och då kändes det som det fanns mer tid för annat. Att komma hem efter 17:00 känns som mitt i natten ungefär. 

Så ni som tränar era hundar och jobbar heltid och slutar sent på dagarna hur gör ni. Tar ni långpromenaden på morgonen innan ni åker till jobbet och tränar på eftermiddagen och bara tar en kortare promenad på kvällen. Den lösningen har jag funderat på men även att börja tidigare. Det är stor skillnad på att komma hem 15 och 17 på eftermiddagarna. Nu när det blir ljusare på morgonen kanske det är lättare att få in en rutin att komma upp tidigt och komma iväg tidigt till jobbet.

Inga kommentarer: