söndag 19 april 2015

Helgens aktiviteter

I Helgen har vi faktiskt varit väldigt aktiva om man ser på aktiva från våra mått mätt. Började fredagen med att gå ungefär 7 km efter jobbet och det är en bravad som jag ofta är väldigt trött efter jobbet och speciellt på fredagen  Men det var en härlig promenad där vi strosade runt och kollade in omgivningen.

 På lördagen vaknade vi tidigt och umgicks med katterna sedan tog på samma promenad som på fredagen. Den här dagen med mycket bättre väder. På kvällen så tog jag med mig alla tre för en springtur. Jag var ju tvungen att testa nya skorna och ja de sprang av sig själv eller ja de hade kunnat flyga fram och hundarna hade fått bestämma. Tyson han drog allt vad dragsele och expanderlina höll för och på vägen hem hjälpte Xena till. Astrid hon sprang som fint bredvid sin matte.  Sedan var de rätt nöjda med dagen. Att springa med alla tre gick över förväntan men det var helt klart lite yra höns över Xena och Tyson. Nästa gång jag och skorna ska ut så blir det nog bara en hund så jag inte behöver mest bromsa.

Idag söndag så har vi promenerat lite kortare. Astrid såg lite trött ut efter gårdagens springtur. Sedan så tvättade jag bilen och hundarna låg på balkongen och kollade på i solen i varsin bädd eller ja Tyson stod i tre timmar. Sedan dog de i soffan och på kvällen nu har vi tränat rally och jag byggde faktiskt upp en bana som vi gick. Tyson skötte sig fantastiskt bra och Xena var superladdad, så roligt som vi har haft lite problem med träningen. Men idag gick det bra och hon är så fin. Vi får se vad vi får för betyg 1 maj om vi ska försöka oss på fortsättningsklass i stället.

Så för oss en aktiv helg och jag ser fram emot flera nu när det blir varmt ute. Jag är också helt trött i huvudet efter att ha varit i solen i flera timmar. vi kommer nog alla att sova gott.


2 kommentarer:

Anonym sa...

mina barnbarn är allra finast och sötast måste ses snart kram från mig

Erika sa...

Det låter som en härlig helg!

Tyson verkar ha mycket gemensamt med Herr Pudel. Samma aktivitetsnivå, så att säga :-) .