lördag 14 juni 2014

Internationell utställning Avesta

Idag var vi till Avesta och testade på det här med utställning igen. Vi har inte ställt sedan Rocklunda i April så det var ett tag sedan. Var dock på utställningsträning i veckan för att fräscha upp minnet både hos mig och hunden. Det märktes att Xena behöver träna regelbundet för att tycka att det är ok. 

Men idag var det kallt och Domaren Leni Finne var ute efter en helt annat typ än Xena är men vi fick Exel och CK så jag är nöjd och vi fick en BT-3 placering. Men jag ska inte sticka under stolen med att det hade varit kul att få ett cert och ett riktigt Cacib som vi tidigare har fått reserv Cacib. Men domaren höll en jämn tråd så bedömningen i sig var inte konstig utan hon gillade en annan typ av hund. Inte en stor, kraftig modell. 

Xena kritik var

Tillräckliga proportioner, korrekt benstomme, elegant huvud, välburna öron, trevligt uttryck, korrekt hals men nacklinjen kunde vara bättre välvd, Korrekt bröstkorg, något brant kors, kunde ha mera vinklar bak, korrekt steglängd, allt för långa klor.

Om jag ska försvara något så friställde jag henne och då kröker hon inte på nacken och klorna var för dagen lite långa men de är inte superkorta heller. Men jag är blad för CK :)

Inga kommentarer: