måndag 3 juni 2013

Tjock Astrid

Har försökt att banta Astrid nu under ett tag och det går väl verkligen så där hmmmm. Hon får mindre mat och hon får motion men det verkar inte hända någonting alls utom några hekton hit och dit så nu måste det göras något radikalt som hon är tjock. När hon ligger på rygg så ser man verkligen att hon är tjock om magen :) Astrid äter mindre mat än Xena och rör sig också mindre som hon inte springer hit och dit på tomten hela tiden men hon få annars samma motion som Xena. Har börjat fundera på om det är medicinen som hon äter som spökar och gör att hon drar på sig vatten eller någonting. Hon skulle verkligen behöva gå ner i vikt som hon har varit halt igen nyligen. Hon har ju även så smala ben har jag märkt nu när Xena har kommit som har så grova ben i stället. Men hon verkar ju annars må bra och är en glad tjej men att gå ner till 20 kg från 21,8 skulle vara en dröm känner jag och säkert för henne också. 

Har idag mailat veterinären för att se om vi ska försöka minska lite på kortisonet. Det var på tapeten för 3 månader sedan men så kom lilla odjuret och då vågade jag inte, men nu vill jag verkligen prova det känner jag. Annars lär jag testa ett bantningsfoder för att se om det fungerar. För så här kan vi inte ha det

Inga kommentarer: