tisdag 11 juni 2013

Ja jag vet, jag skulle ju inte....





Nej jag skulle ju inte anmäla till någon utställning men jag kan bara inte låta bli den här känner jag. Rasdomaren Nina Karlsdotter som dömer och det är en trevlig utställning. Jag kommer att anmäla men jag kommer heller inte att tvinga henne till en hantering. Vill hon verkligen inte så vill hon verkligen inte och då kommer hon att få slippa men jag vill gärna ha en bedömning på henne så jag får något att jobba mot i framtiden. Den 10 Juli är hon 11 månader och det skulle vara så kul att få en bedömning på henne då. 

Men nu har jag ett mål med den här utställningen. Jag kommer att träna stenhårt med klicker fram till den på att stå still och stå still i olika miljöer med människor som går förbi. Får åka till tågstationer, busstationer och stå där som ett fån och träna hunden, på stan och ja kan jag få en människa som kan komma fram och ta mig i handen så är jag jäkligt nöjd. Xena har för tillfället börja skälla ut människor som kommer fram hmm inte så kul men om de inte bryr sig om henne så går det över rätt fort. 

I helgen är det Avesta utställningen och då ska jag och Xena åka dit och träna och titta på kameler. Jag hoppas att det blir bättre väder än förra året då det verkligen regnade under bedömningen.

1 kommentar:

Catlin sa...

Åh, jag missade sista anm.datum med fem min men slängde in en anmälan nu och satte över pengar. Undra om man kommer med?