söndag 2 december 2012

Nu är hon äntligen här

Ja får så kan man verkligen säga att nu är hon äntligen här. Resan ner till Småland i fredags var inte att leka med. Jag han med att köra in i en bil innan jag hade kommit så långt och började redan då fundera om det verkligen var min dag att åka på. Men jag bestämde mig för att fortsätta som det bara var en liten bump och min bil inte blev skadad alls. Åkte ner till karlskoga och plockade upp Anna som skulle följa med ner. När vi kommer till Mariestad börjar min motorlampa i bilen att lysa och vi bestämmer oss för att vända och åka tillbaka till Karlskoga igen. Väl där efter funderingar hit och dit bestämmer vi oss för att ta Annas bil den sista biten. Klockan 23 började vi vår resa ner igen och 04 checkade vi in på vandrarhemmet i Moheda. Väldigt trevligt vandrarhem som vi inte tillbringade så mycket tid på som 10 på morgonen var vi hemma hos Xenas uppfödare igen. Vägen ner från Karlskoga kantrades av snö i olika mängder, massor och mindre snö. När vi kom för att hämta Xena så var hon inte alls så intresserad av att få hälsa på mig men det ändrade sig sedan i bilen :) Då var jag intressant. Xena fick kanske inte den bästa starten i dalarna som vintern verkligen har kommit nu. -15 grader kallt är det just nu och jag funderar hur jag ska få henna att bajsa nu på kvällen ;) 



11 kommentarer:

Anonym sa...

Ja det är skönt att ni är hemma igen kram till er alla från mormor

Siriosmilla sa...

Lycka till med underverket!

Eva sa...

Vilken resa!
Skönt att det ändå var en riktig "belöning" som väntade där i andra änden:)
Hoppas allt går väl nu, och att "storasyster" kanske är lite glad åt nytt sällskap.

Asta och Iris sa...

Grattis till den nya valpen. Hoppas jag kan få träffa henne någon dag efter jobbet kanske? Snälla!

Zallek - Kellaz sa...

Åh, vad roligt att hon äntligen kommit! Vilken sötis! Ha det så skoj nu.

Katarina sa...

Grattis till minstingen!

Matilda - Aqua Seer's Kennel sa...

VIlken sötnos <3

Sara sa...

Skönt att ni kom hem ordentligt hon är söt så man smälter på sista bilden <3

Hanna aka Lilla My sa...

Sååå söt! Lycka till med nykomlingen :)

Unknown sa...

Önskar er all lycka till med livet tillsammans!

Ann-Margret, Vinja o Bozza sa...

Vad kul att din lilla flicka äntligen kommit hem :-)

Kram