måndag 17 december 2012

Ibland händer det saker

Och det har det gjort idag. Min kamera har sagt upp sig pga dåligt laddat batteri och det på helt fel dag. 

Hur är det möjligt när Xena har spritt ut en härlig hög med rivet toalettpapper i hundkorgen och på vardagsrumsgolvet. Hon var med och såg så nöjd och glad ut när jag plockade upp efter hennes slakt. Låg gärna mitt i eländet och nöjt. Men det absolut tristaste var att jag inte fick på bild att Astrid och Xena har idag busat ute. 


Astrid har inte velat ta i Xena med tång ute och jag förstår henne så som det lilla monstret har hängt och slängt i Astrids täcke. Astrid har förskräckt stått still och funnits sig i behandlingen utan att säga ifrån. Nej hon har knappt lyft på läppen. Men idag efter promenaden så plockade jag av henne täcket och de fick vara ute en stund. Vi har haft plusgrader idag så hon frös inte direkt. 

Efter en stund började de gräva i snön och jag ser ju redan nu att det är ju någonting som Xena är väldigt duktig på. Stackars våran gräsmatta i sommar och det värsta är väl att hon fick Astrid och gräva också så snön sprutade och även lite jord tror jag. 

Men sedan till det roliga och hur det gick till vet jag inte. Men helt plötsligt så leker de på gården och Astrid jagar Xena som ser lite rädd ut. Astrid hoppar och springer och ser väldigt glad ut. Xena har en skräckblandat förtjusning över det hela. Hur kunde den snälla och totalt mesiga tanten helt plötsligt springa så fort och ha så stora tänder. Jag stod och småskrattade lite för mig själv och förbannade att inte kameran var laddad. Men det kommer väl flera dagar med bus. 

7 kommentarer:

Lyckopiller sa...

haha vilken överraskning för lillkamelen att den gamla tanten inte behövde rullator! Kan se det framför mig!

Eva sa...

Tuffing-tanten Astrid!
Förstår också att lilltjejen vart lite paff :)
Som sagt, du får säkert fler fototillfällen.
Jättekul att de börjar vänja sig mer vid varandra! Valp hängandes i täcken eller öron eller svansar eller koppel eller... räknas liksom inte. Är ju bara så de är:)

Oilis map sa...


Kul för Cleo älska riva i toapapper, att få henne o leka i snön är svårt det är något annat Xena har kompis.

Oilis map sa...


Kul för Cleo älska riva i toapapper, att få henne o leka i snön är svårt det är något annat Xena har kompis.

Sofie sa...

Xena är tokig i snön :-)

Vicky sa...

Härligt att tjejerna kan leka tillsammans =)

Quila o Ronja sa...

Sitter här och ler igenkännande! Vi verkar vara i ungefär samma fas, med dom små ;-)
Man blir ju så otroligt glad, när det börjar släppa.
Så typiskt, med kameran :-( Men, som tur är, kommer chansen säkert igen!!

Kram till dig och dina fina "kameler"