tisdag 11 december 2012

Xena katternas skräck

Xena har anpassat sig väl till familjen och blivit katternas skräck. Nu är min mamma på Ikea för att inhandla en barngrind till oss så katterna kan få lite mera space än ett rum att hålla till i. De kan gå ut men gör det inte gärna. Så nu ska en sådan där förhatlig grind upp i en annan del i huset så de får lite större rum att röra sig på. Vilket jag tror att de kommer att uppskatta. Datarummet, ebbas rum, en liten hall och en toalett. Så de kommer nog att uppskatta att kunna gå på toaletten utan att den andra ska hålla vakt ifall monstret kommer. 

Själv hatar jag grindar och anser att man ska kunna äga hund utan att sätta upp en grind men jag får helt enkelt ge mig för katterna. Det går inte att äga katt utan grind tydligen ;) Men nej grindar kan vara bra till mycket men de är ju så fula och jag gillar att kunna gå igenom huset utan att behöva öppna en massa grindar hit och dit.

3 kommentarer:

Eva sa...

Kan hålla med dig om grindarna, men å andra sidan får vi väl hoppas att hon lär sig:)
Kanske en rak höger kan göra susen, föreslår siam-teamet med varsitt flin. UTAN KLOR dock - mattar blir så sura annars....

Zallek - Kellaz sa...

Minikamelmonstret då! Hoppas det bara är över en liten tid.

Quila o Ronja sa...

Förlåt att jag sitter här och skrattar.........dom är som små gangsters! Men väldigt söta ;-)