torsdag 12 juli 2012

Besked angående sköldsköteln

Idag ringde min veterinär och berättade svaret på sköldsköteln. Astrid har en underproduktion på sköldsköteln och kommer nu att medicineras även för den i framtiden hela livet ut. Jag är nu glad att jag så hemskt gärna ville ha ett prov på det också och att jag stod på mig och ville ha provet iväg skickat för att få alla värden. De tog ett prov tidigare som visade att allt var bra så vi får hoppas att allt var bra vid den tidpunkten. 

Som att det inte var nog med bekymmer så har även Mulis skitkatten gjort sig illa i ett bakben. Det är lite svullet och hon hade riktigt ont i går så jag kan tänka mig att hon har kanske klivit på nått typ en geting eller en humla. Hon jagar ju gärna sådana har jag sett. Igår skrek hon när jag klämde på benet. Idag så låter hon inte alls och hon går på benet vilket hon även gjorde igår så jag tror nog inte att det är någon fara. Får hålla lite koll på henne bara. 

5 kommentarer:

Katarina sa...

Det var ju bra att du kollade en gång till! -Jobbigt med sjuka djur!

Grabbarna boys sa...

Är det inte det ena så är det det andra!!
Hoppas Mulis ben blir bra snart!
Vov o kram!

Sandra sa...

Så tråkigt...ni har drabbats mycket nu tycker jag :(

Christina Klosterberg sa...

Vilket tufft år det varit för dig och dina Kameler. Trots detta är det ju bra när själva orsaken går att medicinera.

Lyckopiller sa...

Håller med Christina...skönt att detta iaf går att medicinera...hoppas ni får hålla er friska ett tag nu.