torsdag 16 december 2010

Gerard träning igår

Igår åkte vi igen till Västerås för att träna utställning för Gerard O´shea. Maya var nu helt med på noterna :) duktig förståndig hund jag har.

Men igår var det väldigt mycket hundar där så det var lite trångt. En hel drös med frallor eller om det var nått annat. Är inte riktigt säker där. En del av dem var i alla fall helt odrägliga hahaha. Det var väldigt intressant och se hur några av dem förändrades när de fick ändra plats i kön. Från att springa först och inte ha så mycket fart till att hamna i mitten och verkligen jaga hunden framför.

Man lär sig verkligen mycket av att titta på andra. Lite skäll fick vi också då vi skulle fundera hur vi ville att hunden skulle springa. Springa självmant och tycka att det är skoj eller att jaga en annan hund framför. Sedan fick en valpköpare till Gerard visa med sin hund hur det skulle se ut. De var verkligen ett bra team. Får ha det i huvudet när jag tränar. Det sammarbetet vill jag ha med mina hundar.

Tuija och Qiwi var också med igår. Qiwi tyckte nu att hon och Maya var kompisar men Maya var inte lika säker på den biten. Hon fick för allt i världen inte komma för nära i bilen. Utanför gick bra. Stor integritet min dam.

Gerard kom fram till mig och sa att det var väldigt stor skillnad på Maya från första gången. Jättekul att höra. Det roligaste med träningen i går var att hon kunde hanteras utan att man behövde hålla i henne. Det har inte gått förut. Han är verkligen duktig på att lära ut en bra metod. Nu har vi tre dagar kvar till hundmässan så vi ska försöka träna hemma. Sedan ska jag försöka hålla i det och ge mig på Astrid också. Nu kanske jag har rätta verktygen för att väcka upp min unga vackra kamel. Hon är redan nu vacker men behöver lite attityd. Den ska vi försöka locka fram. Mayas är det för tillfället inget fel på. Hon följer godishanden som en robot med öronen rakt fram. Annars har de hängt lite si så där när vi har tränat. Men nu är de på helspänn så mycket som hennes öron kan bli

1 kommentar:

Team AROZ sa...

Åh, så skojigt att träna för en sån duktig tränare :D !!
Lycka till massor med erat arbete :D !!!!!!
Kramizar !!