torsdag 9 december 2010

Gerard O´Shea träning i Västerås

Äntligen kom vi i väg till Västerås och utställningsträningen. Och jag är så himla nöjd att vi kom iväg. Tack mamma mu som åkte hem och pysslade om de andra hundarna som sambon jobbar kväll.

Träningen var i Lupus lagerlokaler och det var varmt och skönt så man slapp frysa. Det var rätt många hundar där men en jämn blandning av stora och små så det var inget problem tycker jag. Maya var först väldigt spänd och drog ihop bakdelen men vi fick värdefulla tips som verkligen fungerade. Allt eftersom träningen gick blev Maya mer och mer avslappnad. Nu ska vi verkligen träna till nästa vecka då vi ska åka igen. Det roligaste var att Gerard kommenterade att vi blev bättre och bättre. Att det var en stor skillnad på Maya från början av träningen till slutet av den. Det var verkligen jättekul att höra.

Fick även tips på hur jag ska träna att friställa och få bort skällandet och gnällandet efter godis som hon kan lägga till med.

Vi fick även med oss Tuija och Qiwi som är en samojed i bilen. Maya och hårbollen var väl ungefär lika misstänksamma mot varandra. Maya funderade varför DEN skulle sitta i bilen och hårbollen funderade varför hon inte fick sitta i mattes knä. Men efter träningen och en liten promenad tillsammans så tyckte de att den andra var helt ok. Båda hundarna var väldigt trötta när vi åkte hem och hårbollen var helt dimmig på ögonen. Inte lätt att bara vara nio månader :) och få testa på verkligheten.

Nu ska vi verkligen träna på rätt ATTITYD och rätt belöning. Han kommer nästa vecka att ha träningen på onsdag om någon mer vill komma :))

5 kommentarer:

Team AROZ sa...

Låter som en givande dag för er :D !! Visst är det kanon med såna dagar...önskar att man hade såna jämt :P ...Fast antagligen så skulle man kola vippen av adrenalin pådraget tillslut :P

Skoj att det gick så bra för er :D !!

Sv: Hi, hi ...ja, ibland blir det inte som man tänkt sig :P Men nu är bloggen uppdaterad med ett blogginlägg och sedan i översta inlägget finns även en länk till sidan: "Rex Historia" som ligger på vår hemsida :)

Ha det gött :D !!

Tassintryck sa...

Vad duktiga ni är och tränar! Kul att det rullar på bra och bra tips kan man aldrig få för lite av.
kram från mig
/maria

S E sa...

Vad kul att du hade kommenterat även om det var om de sorgliga bilderna om den överkörda hunden. Brukar inte ha sådana hemska nyheter, vågar knappt läsa tidningarna själv för det alltid står om så mycket jobbigt, men kunde inte låta bli att lägga upp dem eftersom jag blev så berörd...

Har faktiskt varit in på din blogg förr! Så ståtliga hundar!

Team AROZ sa...

Nu vill vi ha uppdatering :P !!

Maria Mel sa...

Jag blir verkligen såå avunsjuk. Jag vill så gärna träna för Gerard men det är ju liksom lite väl långt att åka över dagen ;)
Jag får helt enkelt hoppas jag kan åka på någon helgträning någon gång.
Intressant att läsa om i alla fall