onsdag 29 december 2010

Det svåraste jag har gjort på länge

Kamelerna får nu gå i midjebälte så jag är säker på att jag har dem kvar. Astrid och Maya gillar inte den nya strikta ordningen som de fick hålla sig till. De fick inte längre springa som de ville hit och dit. Inte populärt som de då i protest går som robotar rakt fram och vägrar att kissa. De gör det inte fören vi kommer hem och jag släpper dem på gården. Anka bryr sig inte men henne håller jag i.

Men det svåraste var att ta upp bajset. Det är ju nästan omöjligt med en hand. Fick lägga ner påsen på backen oc lirka upp påsen. Ja det var fan inte lätt. Någon som vill följa med som första bajsplockare på promenaderna?

4 kommentarer:

Boubou sa...

Men jösses, vilket öde med handen och promenader och bajsplockning.. Mitt i vintern uppe på allt. Krya på dig!

Mirre sa...

Ohh du tuffar fram du, vad motigt
Kramar, bra med midjebältet

Tassintryck sa...

Aj aj, hoppas armen läker på snabbt och bra. Erbjudandet om att vara första bajsplockare är mycket generöst och lockande men känner att det finns alldeles för mycket av den varan här hemma redan ;-)
Sv: Ja, våran kisse är mycket mjuk också (=ngt överviktig)så kanske hon kommer på vilken fin huvudkudde han kan vara inom kort.
kram från mig
/maria

Lyckopiller sa...

Usch vilken otur du har! Tänk vad man blir handikappad utan hand!