fredag 5 mars 2010

Mysig vårpromenad

Jag antar att våren är på våg nu som solen skiner. Snön smälter och vårfåglarna sjunger. Så idag tog vi våran första promenad utan kläder på kamelerna. Ankan får fortsätta och ha sin dress som hon är gammal. Gammal och söt ska ha det varmt och skönt.

Maya, Astrid och Anka på rad. Duktiga hundar som står kvar. Tror att de tyckte att det var skönt att få luft och solens värmande strålar i pälsen. Kollan in Anka hon står och myser och blundar. Sötingen :)

Anka och Astrid har hittat nått spännade spår ut i skogen

Kunde ju ha blivit ett bra kort som de är lite organiserade. Synd att vi har solen mitt i prick. De är ju inte så lätta att knäppa kort på tillsammans. Men man får vara nöjd med det man får spontant.

Vi mitt i en sådan där spegel så man kan se trafiken i . Synd bara att jag lyckades pricka in mig själv mitt i en repa på spegeln. Tycker annars att det var ett lite roligt kort.

Kissmaya luktar på nya dofter. Hon vill helst stanna på alla fläckar efter vägen och lukta och i värsta fall slicka på fläcken. Men då känner jag att jag får nog.

Anka och Astrid hittade nått väldigt intressant vid kyrkogården

Den obligatoriska koppelhärvan som varjegång gör mig lika imponerad. Det är Maya och Astrid som hela tiden byter plats med varandra och skapar den här snurren. Anka brukar nästan jämnt inte ha sitt koppel med som hon brukar gå med mig och de andra framför.

Känns som ett gäng nöjda tjejer efter promenaden. Nu väntar vi bara på att Astrid ska sluta löpa så vi kan ta bort de fina filtarna på sängen.


2 kommentarer:

Josefin sa...

Oj oj Akilles hade frusit ihjäl utan sina kläder på :O Han får nog behålla dem ett bar tag till den lille fjanten :) Vilken toppen mysig promenad ni såg ut att ha. Än är det så isigt och halt här så jag vågar inte ta mina monster samtidigt, så än så länge får de ha ensam tid med matte på promenaderna när husse inte är hemma :)

Emelie sa...

Vilken härlig promenad! De ser verkligen ut att njuta i solen! Goliat och Taika lyckas alltid också göra en fin fläta av deras koppel!