lördag 19 september 2009

Kamellerna ligger och väntar på sin tur.

För några dagar sedan var jag och Cattis och tränade på skönviks området. Hundarna fick ligga och vänta på sin tur när den ena tränade.

Anka var helt galen som vanligt och vi tränade att sitta fot och gå lite och stanna och sitta fot. Hon är ju så jäkla fixerad vid godis så hon studsar mest runt och man kan inte låta bli att småskratta lite. Hon är så jäkla duktig. Hon fixar att sätta sig fot ifall hon får mycke hjälp av godiset men jag vet inte om hon vet vad hon gör igentligen. Hon är nog bara ute efter godiset gammelstrumpan. Om hon får tänka lite själv så sätter hon sig också men mer mot mig och inte vid sidan men det kommer nog ifall vi är lite ihärdiga.

Astid fick bara jaga en boll som jag kastade iväg. Hon var faktiskt lös med kopplet hängande efter henne och hon kom tillbaka varjegång med bollen. Känns som att hon har blivit så mycke mer mogen i knoppen. Vem vet jag kanske vågar ta bort kopplet en dag. Nu när vi har åkt bil så brukar alla hundarna få springa lösa från bilen in på gården och än har hon inte tagit någon annan väg än in på tomten. Men hon vill väll in till sin älskade husse :)

Maya var dagen till äre jätteduktig. Hon fick även springa lös på området men om hon är så duktig på att vara lös är väll en annan fråga. Hon sprang och hon sprang och de andra skällde. Hon kom väll tillbaka när hon hade sprungit färdigt kan man säga :) Men sen var hon så duktig min älskling. Sen fick hon vila en stund och sedan körde vi igen. Då var hon så taggad efter att ha fått kolla på. Hon skällde och skällde för att visa hur mycke hon ville träna. Hon tog även en stor lov och störde Cattis och Ronia mitt i en inkallnings övning. Men Ronia var så duktig som stod still när Maya busade runt henne. Sedan kom hon tillbaka. Jäkla hund ;)

Kul var det att träna lite. Vi ska här framöver försöka göra lite olika träningsaker på dagarna mellan plugget.

Inga kommentarer: