onsdag 17 juni 2009

Lite smått irriterad över stora specialen

Det har verligen varit många turer runt den här speciallen på lövudden och nu börjar jag bli riktigt irriterad.

Jag bokade en stuga förra året i november för sista helgen i Juli i år för att jag skulle vara säker på att få en. Efter nyår verkade det som att det inte skulle bli någon special och jag mailade och hörde mig för om det. Fick svaret att det inte skulle bli någon som det inte fanns folk som ville ställa upp. Specialen skulle gå på söndagen och utställning för SvVk på lördagen. Som det inte skulle bli någon special bokade jag av stugan lördag till söndag. Jag mailade även ordföranden i östras avdelning för att fråga om faraohundarna skulle tävla på lördagen och fick svaret att det var så och att det stod så i pm:et. Det stod så i pm:et jag hade bara inte kollat tillräckligt bra.

Sedan i Maj fick jag se att det skulle nog bli en special ivarjefall och det var ju skoj. Men som jag inte hade stugan lördag till söndag kvar tänkte jag bara ställa på SvVk som den är officiell. Jag är ju ute efter det sista certet.

Men vad ser jag. Nu har SvVk flyttat faraohundarna till söndagen fast det står lördagen i det första pm:et. Jag har mailat ordföranden och frågat varför men inte fått nått svar.

Så vad gör det här stulet mig? Väldigt mycket faktiskt. Jag har nu en stuga bokad till specialen som jag inte är intresserad av. Jag har varit i kontakt med Mälarcampingen och om jag avbokar stugan nu får jag bara tillbaka 10% på 400. Jag har nu en stuga som det inte är någon ideé att avboka som jag får tillbaka 40 kronor. Jag får inte byta dag till lördagen mot söndagen.

Får man verkligen byta dag på en ras när ett pm har kommit ut där det står att de ska tävla en speciell dag? Ja menar det kan väll inte bara vara jag som planerar och bokar eller tar man för givet att man ska vara intresserad av båda?

2 kommentarer:

Norbergarna sa...

Det låter ju konstigt. Har ingen aning om dom bara kan byta så där men som du säger, folk planerar ju faktiskt.

Helena sa...

Ja, och varför står det i pm:et till farahundklubbens specialutställning att den är inofficiell? Är det fel eller ska det vara så och varför? Man kan ju bli snurrig i huvudet för mindre...
/H