tisdag 23 juni 2009

Katter

De flesta hundar gillar att jaga katter och får nått speciellt i ögonen när de ser en katt. Mina hundar skulle gärna jaga alla katter om de fick. Våra katter jagar de men de blir inte speciellt rädda. Idag när vi gick på kvällspromenaden så låg det en katt utstäckt på gatan. Förbannat också tänkte jag som jag såg att den inte dírekt tänkte akta på sig.

Ankan såg den direkt och började ånga upp sig och drog med sig Astrid. Anka och Astrid är ett verkligt radarpar i att jaga upp alla i flocken. Nej tänkte jag det här går jag inte med på. Efter en skarp tillsägning till både anka och Astrid kunde vi gå förbi katten i slakt koppel och de kollade inte ens på den. Maya sköte sig som vanligt exemplarisk när hon fattar att det är allvar. Jag måste erkänna att jag känner mig mycke stolt just nu.

Duktiga duktiga tjejer

Inga kommentarer: