torsdag 13 april 2017

Denna jävla STADGA

Tyson är en väldigt träningsbar hund som gillar att arbeta och testar allt som man ber honom om. Han gör då helst dessa saker fort och när han har förstått vad han ska göra vill han göra dessa saker ännu fortare så han kommer fort framåt. Fort och snabbt framåt är hans melodi rakt igenom dagen vad det än handlar om. Nej inte allt faktiskt, sätta sig och lägga sig i soffan gör han lugnt och försiktigt och väldigt mån över att inte trampa på någon.

Vi går ju htm satsningen i Karlskoga där vi träffas var tredje vecka och mellan gångerna får vi väldigt saftiga läxor och nu har vi kommit till stadga övningar plus en massa annat så klart. Jag missförstod först hur dessa skulle göras men nu är vi på rätt väg. Tyson är också på rätt väg men det passar inte riktigt in i hans vardagstempo det här med stadga hahahah. Vi har 6 positioner vi behöver sätta stadga i till nästa träff i slutet på april. Vi tragglar nu med position 5. Det går framåt men han är otålig och vill ju så gärna ha en godis och kan inte riktigt stå still men har nu kommit så långt att han inte springer ur position 5 när han hör ordet för positionen. Nu flyttar han en tass åt nått håll men börjar stå still. Jag tänker inte ge mig här om det så ska ta hela kursen. Vi lägger mycket krut på stadgan här för det kommer att löna sig i slutändan.

Stadgaövningar passar oss också bra då jag har lite svårt att röra mig framåt normalt på grund av mitt knä.

Här även funderar en hel del på hans tempo och stadga och framtida chans på att försöka ta hans sista uppflytt i freestyle klass 1 samt programbygge för htm klass 2. Har kommit fram till att jag ska göra om hans freestyleprogram så det blir mer tydligt än vad det är idag. Märkte på tävlingen sist att han fungerade väldigt bra om det var uppstyrt och lugnt och med andniggspauser. Ska tänka lite nu när jag ska hitta en låt att bygga htm klass 2 program på. Jag ska välja en ny låt eller ska vi ha kvar vår Guns låt. Gillar den då den har tydliga tempväxlingar men jag har även två andra lugnare låtar som jag gillar. Ska lyssna lite på Music så får vi se vad vi hittar på.




Foto: Moa Waern

Inga kommentarer: