söndag 23 april 2017

Äntligen skogspromenad

Under hela vintern har vi spatserat runt i stan samma runda dag ut och dag in. Varför vi oftast går samma runda har att göra med att vi träffar minimalt med hundar och det är skönt för oss allihopa. Nu när det blir varmare ute ska vi utöka våra promenader till andra ställen men på vintern när Tyson är mycket vaktig och mer uttåtagerade när det är mörkt ute så är det skönt att gå samma runda. Rutiner inger ett stort lugn för honom. En annan rutin vi har när snön har försvunnit är att varje helg ta en promenad i skogen och vi brukar oftast gör den på fredagar och på söndagar. Samma skog och samma stigar men vi varierar hur vi går. Vi gillar rutiner helt enkelt. 

Så idag har vi varit i vår skog och gått. Så underbart att Astrid också var med då jag i januari trodde att hon aldrig mer skulle kunna gå med oss i skogen igen på grund av att hon var så stel. Men idag var hon med och knatade på bra. Vi gick i sakta fart då mitt knä bestämmer farten. Tror alla tyckte det var underbart med skogspromenad igen om vi räknar bort mitt knä. Men vi väljer att inte lyssna på mitt knä.

Efter promenaden fick kamelerna busa på gården och sedan somnade de som stockar i soffan. Brydde sig inte ens att jag ät överbliven pizza :) 











Inga kommentarer: