måndag 23 november 2015

Semester och hundpromenad

Efter mycket velande fram och tillbaka så bestämde jag mig för att ta en veckas semester. Så idag har jag firat min första semsterdag med att äta frukost tidigt med familjen för att sedan krypa ner i sängen igen. Och självklart var det med bästa vännerna som jag sov en stund till. Två under täcket och en på täcket. När jag vaknade igen så var det lite varmt men vad gör det när det var så mysigt. Sedan var det dax med en extra frukost för att sedan gå på långpromenad med mina fyrbenta kärlekar. 

Det var en väldigt mysig promenad som bjöd på både minusgrader och sol men ingen snö. Vi gick ungefär 7 km och började lite lugnt som det var ett tag sedan vi gick lite längre. Vi var nog alla mycket nöjda med promenaden och innan vi kom hem så träffade vi på Anki med hundarna Alla och Idun på håll. Tyson sa inte ett knyst så träningskompisarna är då godkända. Trevligt tycker jag och vi avslutade promenaden med ett hundmöte som gick så jäkla bra. Senaste tiden så har Tyson återgott till skäll och hopp i kopplet men idag var det så finkontakt igen och det beror nog på att jag har skärpt till mig igen. lugn matte betyder lugn hysterisk hund.

Men hemma på gården så plockade han till sig lite minuspoäng igen genom att äta BAJS. Han är som en torped efter bajs och vet så väl att han inte får förbaskade hund. Eller förbaskade matte som inte plockar upp morgonbajsen på en gång. Vi får ta och skärpa till oss båda två helt enkelt.

Annars har jag PANIK över tävlingen nästa helg. Har planerat den länge men har börjat träna idag hahahahah

Lite om träningen kan ni läsa HÄR








Inga kommentarer: