torsdag 21 mars 2013

Min hundvakt


Jag måste så klart rekommendera min hundvakts blogg :) Klicka på bilden så kommer ni till deras blogg.

Underbara Anna och Elza som ställer upp i våt och torrt och låter sitt hem invaderas av vilda kameler. Vi är dem evigt tacksamma för all hjälp även om Anna också sliter sitt hår ibland och mattorna ligger långt upp på väggarna. Men jag känner mig helt lugn när jag lämnar av kamelerna i deras vård. Anna sitter ibland och pustar ut när kamelerna har åkt :) Jag pustar ibland ut när jag lämnar kamelerna i Annas vård :)

Anna och Elza tränar det mesta som agility, rallylydnad, olika tricks hemma i köket och nu har de även börjat kolla på drag och tävlingslydnad. Jag håller tummarna att de kommer iväg på  någon lydnadstävling så vi får heja på dem. I höstas så tränade jag och Anna mycket Agility ihop och jag hoppas att vi ska fortsätta att träna tillsammans i vår och sommar när vädret blir bättre. Roligt att träna tillsammans med en annorlunda ras som inte heller funkar direkt som en brukshund. Det ger en mycket och man kan lösa problem tillsammans. 

1 kommentar:

Christina Klosterberg sa...

Härligt med en sådan vän och hundvakt!