söndag 14 november 2010

Maya är nu veteran

Maya ligger här och vilar upp sig efter sin läckra födelsedag. Det har ingått hästkorv, falukorv, smörgås, ris, burkmat och oxöron med kycklingsmak. Vi skulle ha ätit tårta men det blev inte så. Men jag tror att hon är nöjd ändå. Hon poserar med Iris present en mini råtta från Ikea. Den ligger på huvudet om ni inte ser det :) Hon står ut med mycket min Maya piraya.

Jag kommer ihåg första dagen när hon flyttade hem till mig. Pep hela vägen ut till motorvägen för att sedan inse att hon inte skulle åka hem igen. Skällde ut en massa människor när vi parkerade och demolerade en leksak det första hon gjorde när hon kom hem till mig. Hon ville hemskt gärna sova i sängen första natten som hon kände sig lite ensam. Där blev hon sedan kvar. Hon fångade verkligen mitt hjärta från första gången jag såg henne. Maya du är mitt allt men det vet du nog redan. Vill inte tänka på att du håller på att bli äldre. Vill alltid att du ska finnas hos mig.

Jag och Maya har haft så mycket roligt tillsammans. Hon har fått mig att förstå att det är mycket humor med att äga en faraohunde. Det blir inte alltid som man har tänkt sig. Hon har även fått mig att förstå att det är mysigt att ha hunden i sängen. Nu vet jag inget bättre än när vi ligger sked tillsammans under täcket. Finns inget bättre än att krama den håriga rumpan. Vi har haft mycket roligt på lc fälten och det är med en tår man vet att det är sluttävlat för våran del. Men det säger inte att hon kan få springa någon träning då och då. Men nu börjar hennes nya karriär som utställningshund i veteranringen. Nu ska vi åka och tävla och ha roligt och bara röja. För det kan hon har hon visa. Sist i september när vi kollade formen var hon helt galen och på tåna. Helt kravlöst och kul ska det bli. För det är klart jag ska visa upp min fina glada veterantjej. Även fast hon kanske inte är vackrast för domarna så är hon finast för mig hur det än kommer att gå.


En till som har fyllt år i går på samma dag som Maya. Lilla skiten Iris, Hon är verkligen någon som har fångat mitt hjärta stort. En sådan underbar lite katt. Ja för hon är fortfarande liten. Fast nu är hon en 1 årig demon :)) Jag äger inte henne utan hon äger mig och det är hon jäkligt medveten om. Hon behöver bara öppna munnen för att jag ska fråga vad hon vill.

Säger också ett stort tack till både Maya och Iris fantastiska uppfödare Lotta. Utan dig hade jag aldrig haft de här underbara vännerna. Inte de andra heller för den delen. De som inte fyllt år i helgen.

1 kommentar:

Carina i Norberg sa...

Grattis fina tjejerna!
Åh, vad fint du skrivit! Underbart!! Blev alldeles blöt i ögat.