fredag 7 december 2007

Julklappar....

Ja det börjar dra ihop sig nu till andra advent och inte en julklapp så lång ögat kan nå är inköpt.

Varje år är det samma visa man funderar och funderar vad man ska ge bort. Iår är det extra svårt tycker jag. Jag har kollat på internet för att få ideer och tänkt och klurat men inte blivit nått klokare. Snart så sliter jag mitt hår men det gör väll inte saken bättre.

Fyra små julklappar ska jag skrapa ihop och pappa är väll nästan färdig när jag tänker efter. Det blir det gamla vanliga till honom, tråkigt men sant. Fantasin är inte den bästa kan jag erkänna och han är svår svår att komma på nått till.

Mamma självklara julklapp förrut var ju badskum och annat smått och gott som man kunde hälla i badvattnet. Nu är det ju lite svårt att köpa nått till henne som hon inte längre har tillgång till ett badkar. Jag har ju flyttat och nu har hon inget. Så här måste jag gå in i helt nya banor.

Peder vet jag inte alls vad jag ska hitta på till. Gladast skulle han väll bli om han fick nått till sin gula älskling, men alla sådana saker är ju så dyra. Han har ingen anning vad han ska ge mig heller så det blir nog bra.

Ebba ska få lite pyssliga saker. Tror att jag själv ska ge mig lite pyssliga saker i julklapp från hundarna. Ja menar klart de måste ge matte nått. Matte är ju bäst.

Hundarna ska få nått gott och någon liten leksak. Men den måsta vara billig som den snart blir i likdelar ivarjefall. Har en massa lik hemma i leksakskorgen.

Ja vi får väll se vad jag hittar på.

Ikväll ska jag se på Idolfinalen det ska bli roligt Har knappt följt programmet men finalen kan man inte missa. Hoppas att Marie vinner.

1 kommentar:

Mirrekex sa...

Vi istället har köpt klart alla. Vi har bara till 3 kvar tssisii. Så att det är ju bra. Jisses vad jag e trött. Det svide i ögonen. Det tär på kroppen på fredagskvällen haha. få se vem som vinner idol. Men det blri nog Marie skulle jag tro. Hörs i morrn kramis