måndag 3 november 2014

Vårt nya vrålåk

Jag har haft min gris en Skoda Fabia i många år nu. Den har varit ute på många äventyr och vi har även varit mycket osams vissa perioder. Men när det är äkta kärlek så blir man till slut sams och nu har vi varit sams väldigt länge. Kamelerna har älskat grisen som de har haft mycket plats när säterna har fällt. Men när vi utökade familjen med en giraff så började situationen kännas ohållbar. Nu kan jag verkligen aldrig fälla upp säterna som jag nästan alltid har alla vännerna med mig i bilen. Tyson har även en benägenhet att vilja stå i bilen och det är verkligen inte säkert. Ja de åker olagligt också som det är lag på att djur ska sitt i bur eller vara fastspända i bilen. Vi har åkt olagligt så det skriket med andra ord.

Så vi kan säga att jag har tröttnat på situationen att ha bilen som en enda stor hundbur. Så nu har jag köpt mig ett ny bil. Vet än inte vad vi ska kalla den nya vännen i familjen. Som den är lite snabbare än grisen så måste det kanske vara ett lite vigare namn på den nya bilen. Kanske ska vi döpa den till krokodilen. Ja krokodilen får det nog bli. Vi åkte för att kolla på ett annat märke men kom då hem med den här i stället. Men vi åker mycket bra måste jag säga. Jag är bara lite ovan med 209 hk i stället för 75 hk. Ja det händer lite mera så jag och bilen har inte blivit riktig sams än.

Som jag slog till på en lite dyrare bil än vad jag hade tänkte mig så var det väl bara att fortsätta att shoppa. Inhandlade mig en begagnad jeppebur också. Ja det var bara att slå till som sambon säger om det är en sådan bur du vill ha och i staden där vi bor. Så jag slog till. Men nu har jag köpstopp till februari 2015. Och jag får se krokodilen som en tidigare examenspresent. Tyson gav den godkänt igår när vi åkte till bråkhundskursen. Låg så fint i buren och sov i stället för att stå och spana. 

Nu återstår bara det svåra att ta farväl av grisen :(


1 kommentar:

Erika sa...

Grattis till nya bilen! Skönt att hundarna nu åker tryggt och säkert och du med där fram :-) .