onsdag 26 november 2014

Bara ÄLSKAR hundshopping

För några dagar sedan fick jag ett paket i brevlådan och så klart från min favoritbutik på nätet Csigoras. Fantastisk snabb leverans och ett bra utbud. Jag tror man kan hitta nästan allt och finns det inte i butiken så tror jag inte ägaren är omöjlig att ta hem det. Finns inte en storlek så tar ägaren hem det.

I det här paketet fanns två leksaker ett koppel och en aptithöjare.

Har aktiveringsboll sedan tidigare som jag tycker är bra dagar som det är dåligt väder och hundarna vill ha lite aktivitet. Men de gamla bollarna är hårda och låter mycket. Den här nya var som musik för öronen och hundarna gillade den när de rullar runt den. Men nu är en för lite, jag måste så klart ha två till så de inte behöver springa efter samma :)

Leksaken, bollen med svans är en stor favorit. Tyson försökte hela tiden knycka den ur västen när jag hade med den på problemhundskursen. Xena tycker också att den är väldigt intressant och rolig. Den fungerar väldigt bra som externbelöning inne när vi tränar. Astrid hon vill mest ta av den pälsen men gillar den hahaha. Jag funderar på att knyta ett snöra i den så man kan svinga runt den när man tränar och trigga igång jakten

Aptithöjaren har jag provat lite inför löpen. Har hundar som ibland är väldigt kinkiga när de löper. Ibland går det bra och ibland är det så kinkigt och speciellt efteråt. Snart är det dax för löp och då hoppas jag att den här kan få dem att äta bättre. Idag tycker alla att pulvret luktar väldigt gott och kommer springades direkt när man öppnar burken. Äter med god apit. Jag hoppas att de gör det även när de sedan blir kinkigare.

Hur svårt är det inte att köpa koppel som inte töjs ut direkt man sätter på hunden det. Har man en hund som Tyson som gärna ligger på vissa delar under promenaden så vill man ha ett koppel som inte blir som en sytråd direkt. Inför det här köpet frågade jag ägaren till csigoras om de hade något bra koppel som håller. Hon rekommenderade det här kopplet från tärnsjö och jag måste säga vilket fantastiskt koppel, Det är mjukt och det har en rejäl hake. Hela kopplet känns säkert och det är inte stumt men ger heller inte med sig jättemycket. Kommer att köpa detta koppel till tjejerna också. Känner mig idag inte rädd för att något ska hända med kopplet om Tyson blir lite arg.


Inga kommentarer: