tisdag 18 november 2014

Jävla klotång

Alltså jag har köpt en ny klotång men den är fan inte bra. Jag har en likadan sedan tidigare och den har jag varit nöjd med nu är den slö och trist. Den nya går isär när vi ska klippa och det är ju inte bra. Klorna blir sneda och den går inte att klippa skivor med och det vill jag kunna göra ibland. Nu mest trycker den av klon och inte klipper. Mycket jobbig att hantera och smäller varje gång man klipper.

Nu har jag läst någonstans att en Miller tång är bra. Kanske ska jag försöka mig på en sådan eller ska jag försöka mig på en kloslip. Jag blir mer och mer sugen på att prova en slip men jag funderar om det är lätt att köra för långt.

Någon som har en Miller och någon som har en kloslip? Tänker inte köpa någon mer grå klotång i alla fall. Nej ut med skiten så snart som möjligt eller när pengarna ramlar in i plånboken.


4 kommentarer:

Emma sa...

Har köpt en kloslip men bara snabbtestat den, dock använder mormor kloslip och hon sa att det tog jäkligt lång tid om man skulle endast slipa, så hon rek. att man klippte först o slipade sen det sista isåfall.
Jag har en millertång och den kan man klippa små skivor med. den är vass! men jag har tagit bort det där stoppet för jag tyckte den var ivägen så jag inte såg vad jag gjorde, och då blev tången lite glappare, men det fungerar ändå!

Emma sa...

Jag har en Miller! Tycker den är kanon! Kan dra den längs med klon om klon flisats och få bort flisorna också! Vass och lättarbetad!
Kloslip tycker jag e svårt att få till den formen jag vill ha när jag klipper. Och min klittliga hane föredrar att klippa klorna snabbt ön slipa i en evighet!

Unknown sa...

Låter ju som att den är trasig, reklamera tången och få en ny! :)

Synnöve sa...

Har använt Miller på mina taxar i över 20 år. Mycket nöjd. Brukar vrida upp "stoppskivan" då jag också tycker att den är i vägen. Kloklippningen blev för övrigt lättare då jag köpte läsglasögon och började använda dem :).