söndag 13 juli 2014

Nya buren verkar toppen

I fredags kom den valphagen eller jag kallar den för tygbur. Men om man är sugen på en sådan här variant av bur så kallas de för valphage. 

Var först inne på att köpa en större modell begagnat men är idag glad att jag köpte den här storleken. Den är lagomt stor för två kameler och absolut för en kamel. Sedan ska den inte ta för stor plats heller. Så jag är nöjd och buren verkar ha fått godkänt också. Xena låg en stund i den på gräsmattan och nöjd så ja den har nog fått godkänt. Ska bli kul att prova den om två veckor om den är så sval som jag hoppas. 

Tänker också att den kan vara bra för hundarna att sova i om vi ska dela stuga eller annat boende med någon annan. Inget trassel på nätterna och de kommer inta att ligga obekvämt. Minus var att taket och golvet var tvungen att tas bort varje gång man monterande ner buren. Inget problem men det hade varit skönt om den bara poppade upp. Men golvet och taket gick lätt att ta bort och sätta ditt som det var dragkedjor. Mindre lätt var det att fälla ihop buren men med lite träning så ska nog även det gå bra. Lite besvärligt att tänka annorlunda ibland bara. 

 Köpt från 4dogs största modellen. 

2 kommentarer:

Unknown sa...

Snygg bur! Vad kostade den?

Ninni sa...

Oh, en sån där har vår salukiägande granne och jag har mer än en gång slängt in hundarna i den när vi varit på utställningar. Tycker själv att den verkar vara lite väl knepig att fälla ihop, men samtidigt trivs hundarna utmärkt i den.