lördag 26 juli 2014

Första dagen på äventyret

Tammsvik nu är vi här!

Första dagen av tre är gjord och jag är nöjd med båda mina kameler. Vädret har varit fruktansvärt varmt men vi har löst det med bad, kyltäcken och försökt vara i skuggan. 

Det är bara Xena som har tävlat men Astrid har varit den bästa maskoten och hållit tummarna för Xena. Astrid har ibland varit piggare än Xena som verkligen inte har velat göra absolut mer än  nödvändigt. Direkt hon har varit färdig har hon velat in i buren och lägga sig. 

Xena hade en till unghundstik att tävla mot och fick se sig slagen men hon fick exellent och ck vilket alla inte fick idag. Domaren gav verkligen inte it dem i onödan. Så jag är väldigt nöjd. 

Efter bedömningen drog vi ner till mälaren och badade och det var så varmt. Kamelerna klagade knappt. När vi sedan checkade in i stugan så kunde man bada strax neranför stugan på hällarna. Så jag badade en gång till. Kamelarna slapp. Men den nya buren är en pärla, den har använts massor i dag. Dels vid utställningen och vid stugan. Vi bor ihop tre personer och 12 hundar så alla kan inte vara framme samtidigt.

Nu ligger vi i sängen, kamelarna på den undre sängen i våningssängen och jag överst. 

Inga kommentarer: