söndag 11 november 2012

Vila och dålig mage

Jag och Astrid vilar vidare. Foten verkar vara lite bättre men nått som inte är bra är hennes mage. Det började igår men den verkar nu ha lugnat ner sig. Hon har inte varit ute och bajsat nu på 5 timmar så det är ett stort framsteg. Astrid är lite speciell som hon inte alls säger till när hon vill gå ut på nätterna. Hon smyger runt när hon har ont i magen och då är det ju inte så lätt att vakna. Vilket resulterade i att jag hittade en lös bajs inne tidigt i morse när jag hörde att hon smög runt. Men då hade hon redan smygit runt en gång tidigare. När hon kom in så var hon så pinsam över högen på golvet. Men vad gör det när hon har ont i magen. Jag sa till henne att det var helt ok :) snuttan


Så nu har hon fått canikur, fisk, ris, och till kvällsmat blir det fisk och grötris som är härligt klibbigt för magen. Hon har även fått en halv tablett kortison till som hon har sett lite trött ut idag. Men det är ju inte så konstigt när hon har bajsat så mycket. Håller tummarna att hon repar sig nu så vi slipper lägga ett besök hos djursjukhuset. Men jag är vid gott mod att vi slipper. Det är ju inte alls bra för Astrid i sin sjukdom att hon har haft en väldig diarre. 

4 kommentarer:

Hanna aka Lilla My sa...

Usch :(. Hoppas hon kryar på sig snabbt <3

Siriosmilla sa...

Skickar massor med krya på dig-hälsningar! Dålig mage är inte roligt (säger jag som har pälshundar)!

Grabbarna boys sa...

KRYA PÅ DIG....
Vov från grabbarna boys!

Zallek - Kellaz sa...

Usch, tur att matte har stenkoll så att den stackars kamelen inte torkar ut helt. Zallek brukar också bara smyga iväg till dörren och sätta sig om magen krånglar. Och skäms som en hund sen. =)