tisdag 20 november 2012

Besök hos veterinären

Nu har vi varit till veterinären och den böjde och böjde på Astridsben för att se var hon var halt. Hon varken visade eller sa någonting efter och under varje böjning. Så hon var inte halt just då. Veterinären såg inget konstigt rörelsemönster heller. Inte jag heller.....suck. Ska man säga förbannade kamel :) Han såg inget konstigt med mellanhanden heller. Så jag kanske har kollat mig vindögd på den. 

Så ordinationen blev mera vila och längre promenader så hon inte skulle vara så tokig inne. Så vi skulle sakta öka till en halvtimme och helst skulle vi gå i skogen. Hon skulle inte hoppa nått Lätt med en faraohund som helst hoppar hela tiden :) jag får kanske sätta ett ankare på henne. 

Så nu har jag bestämt mig för att inte kolla nåt mer på det förbannade benen för att se om jag slutar se nåt konstigt. 

Det konstiga är att hon charmar alla i hennes väg även om hon står och skäller. Hon är ju så söt och vacker och snäll. För för snäll är hon verkligen. Hon finner sig snällt i all behandling fast hon inte alls har lust. Veterinären ville också ha en puss av henne och fjäskade med godis efteråt.

9 kommentarer:

Quila o Ronja sa...

Man kan ju bli lite "stollig"! Skänt att inte veterinären hittade något, samtidigt som du har sett något? Frustrerande. Hoppas att hon blir bra nu, och att du inte ser någonting mera.........Ska man blunda, eller?
Kram

Quila o Ronja sa...

Inte SKÄNT, så klart! SKÖNT ska det vara ;-)

Quila o Ronja sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Sofie sa...

Ja du jag vet inte. Kanske ska blunda i några dagar :-) jag tycker ju att jag sett nått ibland. Kanske har jag kollat för mycket och sett för mycket.

Britt Marie o Rudi sa...

Lätt gjort att kolla alldesles för mycket efter symptom, när hunden varit halt. Jag känner igen det där! Skönt att vet inte hittade något i alla fall!

Matilda - Aqua Seer's Kennel sa...

Håller tummarna för att det bara är en synvilla :-)

Maria sa...

Om du fortf är orolig så kan jag rekommendera ett besök hos sjukgymnasten på Ultuna, hon är super! Hon har koll på just sådär diffusa grejer, hon är superduktig på att titta på hundarnas rörelsemönster, känna spänningar i muskler, mäter muskelomfång för att se om de felbelastar ngt osv. Kan verkligen rekommendera!

Lyckopiller sa...

Det måste ju gå åt rätt håll i allaa fall eftersom det inte syntes nåt just idag. :)

Ninni sa...

Men åh, typiskt... Känner dock igen det där.. Har gått med både Zala och Wahidah till veterinär när de haltat, men inte sjutton har de haltat när vi varit där. Vad som var fel med Zala upptäcktes först när vi var ute på promenad med en veterinärvän och hon under en liten fikapaus kollade igenom Zala. DÅ visade hon tydligt vad hon tyckte, men då var vi ju å andra sidan mitt ute i skogen med vänner.