torsdag 15 november 2012

Det börjar dra ihop sig

Nu kommer Stinsen snart. Det är arbetsnamnet som Xena nu mera går efter :) Om tre helger på fredagen så sitter jag i bilen och åker ner mot Alvesta för att hämta hem guldklimpen och på lördagen så styr vi skodan hemmåt igen. Det känns spännande och det känns också skrämmande. Nu ska vår lugna tillvaro ställas lite på högkant under ett tag. Jag kommer inte ihåg hur det var att äga en ung hund. Jag kommer nog att chockas är jag rätt säker på. Ska försöka hitta ett begagnat täcke som jag ska inhandla till henne så hon inte fryser när hon kommer till kalla dalarna. Inväntar mått från dubbelmatten så jag kan börja leta. 

Men vi passar även på och vilar för det kommer nog inte att bli så mycket av det i framtiden :) 



9 kommentarer:

[Anna] sa...

Hon är underbar! :) <3

Eva sa...

Jag har inte haft liten valp på väldigt många år, så jag tror jag förstår dina tankar:)
Låter klokt att "ladda lagret" med vila...
Supersöt är hon, lilltjejen! Blir väldigt kul att följa er.

Grabbarna boys sa...

Hon är ju bara så himla söt.....förstår att ni längtar!!
Vov o kram!

[Anna] sa...

Jag beställde boken från cdon, de har 3 för 99:- på sina harlequin böcker,eller vissa. De är ju lite dyra annars :/

Anonym sa...

men så söt hon är. hon ser ut som en tuff brud ! kramar mormor <3

Anonym sa...

Hu vad söt, underbart med ett litet pyre igen <3
Och jag tror absolut att valp - det är som att cykla. Bara man hoppar upp i sadeln så minns man precis hur man ska göra :)

Quila o Ronja sa...

Tänkte på samma sak härom dagen! Det var ju ett tag sedan man hade en valp i huset ;-) Vi passar också på att göre allt det där som vi får låta bli ett tag.
Vad kul, att vi får hem valpar nästa samtidigt ;-)
Kram

Ann-Margret, Vinja o Bozza sa...

Vad spännade och kul att få hem lilltjejen :-)

Kram

Siriosmilla sa...

Härligt! Jag blir också "valpsugen!. Får väl se vad som händer när Siri paras igen i jan/feb.