lördag 17 november 2012

Att ligga sked

Att ligga sked är nåt som jag tycker är väldigt mysigt men inte Astrid hmm. Hon vill inte ens ligga under täcket i sängen. Om hon ligger i sängen så ska det vara mellan mig och sambon eller i fotändan. Maya hon gillade att ligga tätt, tätt under täcket och ha nosen stickandes fram för att få luft. Ankan hon brukade ligga sked bakom min rumpa när hon var yngre och behövde inte ta ett friskt andetag på hela natten. Så S formad sovstil var länge min melodi. Maya gillade även att ha huvudet på min kudde. 


Så nu har jag bestämt mig att jag måste lära Xena att ligga sked :) Ja det är nog det viktigaste som hon kommer att få lära sig i livet. Har fått rapporter om att hon gillar värme och ligger under täcket så det ska nog inte vara några problem :) 

Nej skedsovande det är nått som jag saknar med den fyrbenta. Har man aldrig gjort det med sin hund så tycker jag absolut att man ska testa. Det är så rofyllt och man hämtar så mycket kraft och lugn.

2 kommentarer:

[Anna] sa...

Jag saknar verkligen att sova sked,min kines sov alltid under täcket delade kudde och var världens goaste. Mina lapphundar har de första veckorna som valp delat kudde men inte täcke med en, nu mera ligger de vid mina fötter eller på golvet under sängen :/

Hanna aka Lilla My sa...

Håller med. Jag och Bailan ligger rygg mot rygg på morgonen och det är så tryggt och skönt :)