onsdag 22 augusti 2012

Film på spårande kamel



Igår var jag och Astrid ute i skogen och plockade svamp och vi hittade en del fast jag inte är någon direkt bra svamplockare. Den mesta svampen fanns faktiskt i diken efter vägarna vi gick på. Sedan så la jag ett spår till Astrid på vägen hem. Nästan en timme låg det och jag är mycket nöjd med hur hon började att spåra. Sedan när filmen tar slut så började hon spåra efter nått annat. Hon fick sedan syn på nått jättestort i ett träd. Såg ut som en gigantisk ekorre men det kan det inte ha varit. Så efter att hon hade sett den så vill hon inte spåra nått mera utan stod mest och glodde upp i träden ;) Efter lite övertalning och lite skäll så fick jag henne att börja spåra igen och vi hittade de två återstående pinnarna :) Hon var jätteduktig som kunde fortsätta fast hon inte alls hade lust. Men det var ju kul att jaga efter pinnarna i skogen sedan. Så jag tror att hon var rätt nöjd med kvällen. 

Filmen är ju väldigt skakig om jag vill gärna lyfta upp datorn eller telefonen när jag ser på den som jag tror att jag ska se mera av hunden då hahaha. Men det är inte så lätt att hålla i linan, gå i skogen, berömma hunden och filma med telefonen så ni får ta det som det är. Jag tycker att den blev över förväntan bra. Men nu får ni se lite hur hon jobbar i spåret. Hon har gått bättre spår men hon är som sagt lite okoncentrerad. 

6 kommentarer:

Britt Marie o Rudi sa...

Kul att vi fick följa med er ut och spåra! Fin spårskog och fin kamel!

Helena sa...

Fina kamelen! Älskar hur engagerad och tokglad du låter :D

Sofie sa...

Tack Helena! Det är nått som jag har jobbat på under åren.

Sofie sa...

Nu vill jag se en spårfilm med dig och Rudi

Quila o Ronja sa...

Vad kul att få hänga med er i spårskogen!!!
Hon är jätteduktig :-)
Ha en fortsat bra helg
Susanne

Zallek - Kellaz sa...

Vilken spårnoga kamel. Filmningen gör det hela lite mer äkta, som om vi vore där. =)