måndag 6 augusti 2012

Rally och motion

Idag har det verkligen varit Astrids dag. Började dagen med att vila in frukosten för att sedan ta en promenad till ett träningsområde. Där tränade vi olika rallysaker utan skyltar. För här om dagen så slog det mig att det är rallycup på tisdag och vi har ju inte tränat. Men idag har vi tränat och i morgon ska vi göra det också för att vara förbereda i morgon kväll ;) Ja jag vet att jag är lite sent ute men jag skyller på att kamelen har varit borta hahah. 

 Försökte få till högersvängar och sitt där hon följer med bredvid mig och inte en halvmeter ifrån. Gick rätt hyfsat faktiskt. Men det hon var en fena på idag var fria följet. Vad roligt det är att se att hon förstår att vi tränar och att hon följer med utan att jag säger att hon ska gå fot. Blicken fokuserad och öronen spänt framåt och svansen viftandes. Den synen gör en så glad. 

När vi gick hemmåt så stannade vi och halvbadade i sjön. Eller jag kastade ut pinnar som Astrid sprang efter och vägrade att ta med sig in igen. Vi har även gått en 12 km promenad runt sjön idag tillsammans med vänner. Så nu känner i alla fall jag mig nöjd idag men jag vet inte riktigt om Astrid gör det :)

3 kommentarer:

Eva sa...

Det är en härlig syn att se en hund som följer så från "ringside" också!
Här jobbar vi ju mest bara med just kontakt än...;)
Mysig hunddag låter det som.

Ann-Margret, Vinja o Bozza sa...

Vilken härlig dag ni haft med både träning och en härlig långpromenad :)

Var nog en bra ide att träna lite rally om ni ska tävla rallycup på tisdag. Håller tummarna att det går bra :)

Ja hon är en liten goding lilla Bozza<3 Men attans kaxig är hon den lilla flickan.

Kram

Britt Marie o Rudi sa...

Bättre sent än aldrig att träna! Det ska bli spännande att höra hur det går för er!
Vilken skön hunddag ni haft!