tisdag 7 augusti 2012

Rallylydnadscup med vinst


Ja idag har jag och Astrid besökt Södra Dalarnas Hundägarförening för att delta i Rallylydnadscupen. Anmälde oss både i nybörjar och fortsättningklass. Förra gången vi var med gick det väldigt bra i nybörjarklassen och så där i fortsättningklassen. Då blev det en delad vinst på över 90 poäng. Idag så vann vi nybörjarklassen med poäng över 70. Kommer inte ihåg den exakta siffran. Men vi hade 20 poängs avdrag. En för att hon sprang på fel sida om skylten i tysksvängen och en för att hon la sig när hon skulle sitta och jag gjorde inte om. Inget jag tänkte på men det gör inget då det här helt är på skoj.

Fortsättningsklassen var ja ett litet fjasko men det gör inget :). För Astrid är så duktig och kämpar på. Hon vill inte alls sitta vid sidan i den här klassen och blir lite lätt uttråkad för att det är så mycket sitt hit och dit. Men det är ju inte så lätt när hon inte kan fotpositionen vid sidan så bra i halter. Det är ju helt och hållet mitt fel. Men det är så kul att se att mellan sitt skyltarna så glänser hon. Hon gjorde spiralen otroligt bra fast hon gick på en kon. Jag var så stolt över henne. Hon kan ju inte rå för att matten gör det svårare för henne än vad hon klarar av. Ja här fick vi lite över 60 poäng. Jag pratar hela tiden med henne och säger att det gör inget och att hon är så duktig. Tänk om hon förstår.

Fick en tjej att ta lite kort på oss efteråt. Och det är så härligt att se henne när vi går fot. Hon glänser och hon tycker att det är roligt. Lite framför men vad gör det när hon har roligt och viftar så gott på svansen <3>

7 kommentarer:

Malin sa...

Åh vad duktiga ni är! :-)

Britt Marie o Rudi sa...

Grattis till en glad och trevlig tävlingsdag!

Grabbarna boys sa...

Härligt och glatt inlägg du bjuder på!
Grattis till en bra dag!
Kram!

Asta och Iris sa...

Åh vad roligt det låter. Jag vill också vara med i Södra dalarnas hundägarförening, har hört så mycket gott om dem. Kram

Hanna aka Lilla My sa...

Grattis! Vad duktiga ni är :)

Sara sa...

ÅÅÅ Vad roligt Grattis fina bilder på er också :)

Zallek - Kellaz sa...

Grattis till framgångarna! Hundägareföreningen låter mycket trevlig.