lördag 26 april 2008

Sega Maysan

Maysan har nu börjat att löpa och hon är så himla seg. Jag drar mig nästan för att gå ut och gå. Här ska luktas och kissat och sedan ska man också sprätta som en hel karl efteråt. Sen går man fem steg så är det dax igen, värre en de andra löpen kan jag känna. Sedan har hon blivit morsk också. Alla hundar som man möter ska skällas ut och det med basta.

Om hon stannar och luktar och man tycker att nej nu ska vi fortsätta och gå. Då totall vägrar hon hon och står stadigt med sina 20 kilo på stället. Folk måste ju funderar varför man släppar hunden framåt. Men man kan ju faktiskt inte stanna var 5 m då skulle vi aldrig komma hem igen. Jo när hon har löpt klart kanske :)

Nej nu ska vi går ut på en promis igen. Ge mig styrka hahahaha

2 kommentarer:

Mirrekex sa...

Hej hoppas att allt e bra med er i vårvädret. Här är det hyffsat väder idag ju men hoppas att det blir lite bättre Ha en underbar söndag. Hoppas att vi ses på fredag kramis Tsiii rolig hon är Maysan

Anonym sa...

Hahaha! Jag vet precis hur tungt det blir när dom sätter sig och stretar emot! Här hemma sker det ofta när Dyrka ska ut på nån gräsplätt och göra sina behov och jag och Vilja måste följa efter. Vilja ställer sig då och tvärvägrar att gå! Hon ska banne mig inte gå på gräset om inte HON själv valt det!