tisdag 22 april 2008

Kollat in Hedemora/Säters BK

Igår frågade jag Cattis som jag har hittat på nätet som också bor här i Säter. Värst vad man hittar på folk på nätet föresten. Om vi skulle ta en promis tillsammans idag. Hon och hennes rottis tjej Ronia och nakenfisen Kajsa skulle åka till Hedemora/Säters BK och frågade om vi ville hänga på.

Det gjorde vi. Alltid spännande och träffa olika människor. Väll där testade jag lite agility med Maysan som var lite så där intresserad. Hon kom igång lite där på slutet men jag skyller på godiset som inte var tillräckligt roligt. Nästa gång blir det köttbullar och inga tråkiga frolicar. Astrid fick också testa lite på agilitybanan och gick för första gången på spången. Kommer inte ihåg vad den heter. Den som ser ut som bruksstegen ivarjefall. Hon var jätteduktig och fattade rätt snart galoppen.

Men allt roligt har en baksida och så även idag. När jag och Astrid som bäst testade på ett hinder kom det en arg Dalmatiner och flög på Astrid. Han tänkte äta upp henne och hon blev jätterädd. Han slutade ivarjefall när jag skrek åt den. Hade den inte slutat så vet jag inte vad jag hade gjort. Antagligen sparkat den hårt. Jävla hund, har alltid tyckt att dalmatiner är lite konstiga och jag kan ju inte säga att min erfarenhet idag har gjort mig till ett större fan av rasen. Astrid blev sedan lite rädd och var inte lika glad längre. Jag hoppas att hon inte fick några men av det här. Snälla söta Astrid som inte vill någon nått ont inte Maya heller för den delen så blir de drabbade.

Det var ivarjefall kul att träffa Cattis och hennes kille och se deras Ronia och Kajsa. Får väll ta och bli medlem i H-mora/Säter så kan vi åka dit igen. Det var riktigt roligt att göra nått hundigt igen men nästa gång ska jag träna mer fokuserar. Så jag garanterar att det blir fler gånger.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Stackars Astrid! Dumma dalmatiner! Jag hade gjort som du, sparkat honom hårt om han hade försökt äta upp "på riktigt"! Men då gäller det att hålla sin egen hund in på sig in i sista sekunden, annars kommer båda hundarna för långt ifrån för att man ska hinna med att komma emellan. MEN problemet är ju att man inte får sparka på andras hundar - hur dumma de än är! Då åker man ju själv dit! Förklaringen självförsvar håller ju inte. Så himla synd!

Hoppas att Astrid kommer över det här!
Kram

Anonym sa...

Det var jättekul o ses :D Det lär vi göra flera gånget!! Synd på den där prickiga elaka typen bara :/ Kajsa har lovat att skrämma bort den nästa gång ;)

Mirrekex sa...

Hej Nämen vad kul att ni har setts. Får väl ta och haka på med min bruning nästa gång :0) Hoppas på att få se bilder från eran date med :) kramis